torsdag 1 oktober 2009

Tyg, färg och stygn

Det nya arbetsområdet som vi började med i måndags heter tyg, färg och stygn.
I måndags började vi med att prov färga olika typer av tyger, i olika färger. I tisdags fick vi en uppgift att vi skulle välja en tidningsartikel och sedan ska vi göra fyra olika experiment för hand. Jag tyckte inte denna uppgift har varit så kul att göra, det var svårt att associera till tidningsartikel och sedan hitta på något att sy för hand. Med tanke på att ett skulle vara med form/rörelse, ett med färg, ett med känsla och ett med sammanfogningar.

I onsdags åkte jag ner, färgade om ett tyg som jag hade färgat i måndags men som jag inte blev nöjd med. Det vart från början väldigt starkt grönt, men jag färgade om det till mörkt grått, nästan svart blev det. Jag hann även läsa ut boken Grön Design, som det var meningen att vi skulle ha ett seminarium nu på fredag, men i stället blev det att vi ska lämna in läsloggen.

Idag hade vi en självstudie dag och då valde jag att stanna hemma och arbeta. Hann göra lite arbeten för hand som vi skulle göra i skolan. Nu ikväll har pappa, mamma och jag varit och tränat skivstång.

Inga kommentarer: