söndag 4 oktober 2009

19 år

I fredags hade jag kalas för min släkt som kom och fikade på kvällen. Fick pengar av mormor, morfar och pappas faster, och av mina kusiner fick jag tre hjärtan.

När mamma kom hem från Norge förra helgen fick jag fyra tyg bitar av henne.

Igår fick jag av mamma och pappa det här, välja mellan att få en kamera eller en ryggsäck och en Ipod.

Jag var mer sugen på en kamera, så igår var mamma och jag och kollade på olika kameror, och idag for vi och köpte en kamera till mig. Det blev till slut att jag valde en Nikon Coolpix S620, i svart.
Igår när vi var och kollade på kameror på Expert på stan såg jag att de rea ut en mp3 8G, ser exakt ut som Ipod nano 3, för 399 kr så jag köpte en. Man kan lyssna på musik, se filmer, lagra bilder och det är en inbyggd fm-radio.
Så en del av pengar som jag fick köpte jag en mp3 för, och sedan ska jag köpa en matta till mitt rum för resten av pengarna.

Ser nästan exakt ut som en riktig ipod, men menyn är B:ig. Men så länge jag ska använda mig av den fungerar den för det priset. För jag har kanske sen tänkt köpa en ny mobil, och då kan man se filmer och lyssna på musik i den.

Inga kommentarer: