onsdag 2 september 2009

Tredje dagen

Idag började vi med att Karin hade en genomgång på hur vi ska prova på olika metoder att tova, men även vissa de olika tovnings materiallen man kan använda sig av. Efter det fick vi själva välja vad vi ville göra, jag valde att först karda ull. Efter att jag hade kardat så att jag skulle kunna prova på att tova för hand med sopa och vatten.

Efter att vi/jag hade ätit lunch tvättade jag ullen som jag hade färgat igår. Kl 13 for vi och gick mot Gammlia, där vi skulle gå och kolla på en utställning. Vi var indelade i grupper, alla i min grupp ville gå och se på Västerbottens museet´s Själklart. I min grupp var det Malin, Majlis, Sara och jag. Efter att vi hade sett klart och diskuterat och svarat på frågorna gick vi och kollade även på den andra utställningen Open source embroidery . Efter att vi hade kollat klart gick vi tillbaka till skolan, och jag gick då direkt till min buss som gick halv 4.

Inga kommentarer: