fredag 17 juli 2009

Fredag

Idag började det med att jag vaknade av väckaren kl halv 9 och steg upp just efter 9. Fikade frukost och for sedan ut till morfar, vi for då till 69:an för att ta ihop högarna och klippa runt dammen, gick så där att klippa med häcksaxen eftersom den var jätte slö. Men efter en stund så hade vi klippt allt mellan alla regnskurna som kom. När vi kom tillbaka till stugan fikade morfar och jag, jag hade tagit med mig bullar som mamma hade bakat tidigare i veckan. Sedan hjälpte jag mormor att torka ute, efter en stund for jag hem.

När jag kom hem rensade jag insidan på lilla häcken, la mig sedan i solen och läste en stund. Eftersom pappa är borta och han gillar inte gröna ärter så ville jag att mamma skulle laga pasta med gröna ärter i en sås till middag idag, det är jätte gott. Sedan ikväll har mamma och jag suttit i uterummet och sytt.

Inga kommentarer: