söndag 19 juli 2009

Stugan

Igår var jag i stugan och hjälpte morfar att måla, jag målade en del av det vita på staketet och jag målade även fyra stycken "fönster foder" vita. Mina kusiner kom även till stugan på dagen så jag var med dem ett tag. Det hände även en rolig grej som vi alla skrattade åt medan vi spela ett "bollspel", en sak som jag i alla fall kommer att minnas länge. På aftonen kom pappa hem igen, han var så stolt att han hade fått de största fiskarna.

Mamma och jag har pratat om att fara någon söndag och kolla när det är loppis på Folkparken, idag var det fint väder så vi bestämde att vi skulle fara dit. Då ville även mormor och morfar följa med oss dit. Det var jätte mycket folk som stod där och sålde, det var även mycket folk som gick och tittade. Har aldrig varit så mycket folk där som det var idag, när jag har varit på loppis. Jag hittade en bok som jag köpte, mormor har köpt en fågel och en tavla som hon ska ha ute på stugan och mamma hittade några pappers änglar.

Efter det for vi på ÖB och på ica maxi för att köpa fika. Sedan har vi varit i stugan hela dagen/ kvällen. Vi vart bjudna på middag och sedan har vi varit ute och kört med lill båten ikväll.

Inga kommentarer: