lördag 18 augusti 2007

Torsdag 9 Augusti

När vi vaknade så såg vi att det var dåligt väder ute. Så vi bestämde att vi först skulle fara in till Centrum i Trondheim. Mamma och jag hade en affär här som vi ville besöka :) Så vi for in mot stan.

Först gick vi till "Trondheims Torget" där det fanns väldigt många affärer, hittade bla en jätte fin en. Den heter " Black & White"



När man kom in så trodde man först att det var två olika affär, men det var en och samma affär men på ena sidan var det vita saker och på den andra sidan svarta.

Sedan for vi till en Quiltbutik som finns där.


Sedan så ringde mamma till hennes kusin i Kristiansund och frågade om dom skulle vara hemma imorgon ( fredag) och det skulle dom så vi började köra mot Kristiansund. På vägen dit så fick vi först åka en färja, sedan fick vi åka för första gången en undervattenstunnel. Det var spännande ;)

Fredag 10 Augusti

Först tog vi en liten sovmorgon. Sen mitt på dagen for vi mot centrum. Där gick vi och kollade. Sen fick vi även se båten Hurtigruten när den kom in i hamnen.

Den lilla båten på högra bilden fungerar som en buss i Sverige, denna kör mellan dom fyra "öarna".

Sen for vi till mammas kusin och där skulle vi äta middag, räkor. Det var faktiskt lite spännande för det var första gången jag åt räkor. Men jag tyckte det faktiskt var gott.



Detta är deras utsikt, inte dålig ;) Men tyvärr så kommer dom inte att ha kvar den för dom ska flytta om en månad och då kommer dom inte att se något av detta.

Lördag 11 Augusti

Då for vi vidare mot Oppdal, när vi kom dit stannade vi och åt på Peppes pizzeria. Det var den godaste pizza jag ätit i mitt liv. Har varit så less på att äta pizza, men den här var inte som dom "vanliga" utan jätte god :)

Sedan så for vi vidare, men vi stannade och sov vid en camping i närheten av Dovre.

Inga kommentarer: