söndag 19 augusti 2007

Söndag 12 Augusti

Idag så fortsatte vi att köra mot Sverige. Först körde vi till Lillehammar, sedan Hammar, Trysil, Sälen och vi stannade till slut i Malung. Där sov vi på deras camping.


Måndag 13 Augusti

På morgonen såg jag lite TV, sedan for vi vidare mot Mora. När vi kom dit så gick vi på stan, sedan for vi vidare mot Nusnäs. Jag har varit där tidigare men det var för 4 år sedan. Där hittade vi en stor blomma som vi hade tänkt ge till mormor, men vi köpte den inte.



Vi sov i Rättvik den här natten.



Tisdag 14 Augusti

Började med att först duscha, sedan fika frukost. Sedan packade vi ihop och for vidare.

Men först skulle jag på butiken Furutorp, där hade dom väldigt mycket fina saker. Jag köpte ett litet vitt hjärta från Lexington. Sedan for vi vidare mot Falun. Där skulle jag till Gruvgatan 13 och Ljusgåvan Interiör.

När vi har varit där så ville jag och mamma på Carl Larsson Gården i Sundborn. Så vi for dit :)


Senare for vi mot Söderhamn, men stannade i Bollnäs och åt lite korv och stannade på en husvagns affär. Vi bestämde att vi skulle sova i Hudiksvall. När vi hade gjort allting klart i husvagnen bestämde vi att vi skulle fara och gå en sväng och se på stugor / hus.

Onsdag 15 Augusti

Mamma ville först in i Gnarp på en tyg affär, innan vi skulle till Ikea. Så vi svängde in i Gnarp, både jag och mamma köpte tyger och även lite spets. Sedan när vi kom till Njurunda bommen så visste jag att dom hade en liten inrednings butik här i närheten. Så vi for till Nordljus livstilsbutik.

Där köpte jag två stycken ljusstakar och en vattenkanna. Sedan for vi till Ikea, där köpte jag endast ett kuddfodral. Sen så körde pappa ända hem.

Inga kommentarer: