fredag 4 juni 2010

Sommarlov

Igår hade vi på skolan avslutning, vi började med att vi alla i klassen var och åt lunch tillsammans på en restaurang, och sedan kl 13 var det tårtkalas på skolan med alla som har läst det här sista momentet. Men det var endast vi, slöjdare, och några bildare som var där. Men det var i alla fall super gott med tårta. Sedan hade vi en utvärdering och sen fick vi sluta.

Var även igår på stan i Umeå innan vi åt lunch, var och köpte tyg på Ohssons tyger. Ett tyg som jag ska sy en ny kappa till mitt rum av, och ett tyg som jag ska sy ett datafodral av.

Sedan skyndade jag mig hem med bussen för att jag skulle hinna på Alvas kultur grej på skolan, så jag skulle åka med mamma från stan. Men när vi kommer upp för solbacken hör vi att det låter jätte mycket, så vi kör in på en p-ficka, och mamma går och känner på däcken. Hon känner då att mutrarna är lösa, och vi hade inget fälgkors i bilen, så pappa var tvungen att komma med ett till oss. Vi missade lite från början av, men vi hann se när Alva skulle spela död i alla fall.

Idag har jag skrivit klart på min dokumentation, och även skickat in den idag. Så nu har jag gjort allting klart, och  fått sommarlov.

Inga kommentarer: