tisdag 1 juni 2010

Första klippningen

I söndags var det morsdag, och jag gav min i present Leilas nya bakbok, och så en marimekko mapp.

Idag och igår har vi i skolan lyssnat på musikarnas och bildarnas redovisningar, och imorgon är det dags för oss slöjdare att redovisa för dem. Så imorgon blir det en hel dag på skolan, först göra klart för redovisningen, och sedan ska vi redovisa för oss slöjdare. Efter lunch ska vi redovisa för bild- och musikgrupperna. Efter allt det är klart, ska vi i min grupp baka en tårta till på torsdag, då det är avslutning och tårtkalas på skolan.

Ikväll var jag för första gången och klippte i Ersmark, det tog ungefär två och en halv timme, men då har jag inte klippt överallt och kört med trimmer. Men jag har tänkt att jag ska dit igen på fredag och då blir det att göra allt det också.

Inga kommentarer: