måndag 10 maj 2010

Estetisk kommunikation

Förra vecka började vi med ett nytt moment i skolan, estetisk kommunikation. Det blev samma grupper som vi hade i Tema momentet. Vi ska nu göra grejer som vi har inspirerats från barnsagor, eller välja ut ett tema från en saga. Vår grupp bestämde för att välja Törnrosa.

Vi ska även hinna läsa två böcker och skriva varsin läslogg på dem, så våran grupp bestämde att vi idag, måndag, skulle ha en dag för att läsa. Men eftersom jag inte har fått ena boken, som jag har på bibblan ståt i kö på, var mamma i fredags och lånade kurs boken på skeria. Så i helgen har jag läst den boken och börjat på läsloggen. Men eftersom det är en bok som man inte egentligen får låna hem så var det väldigt noga att jag var tvungen att lämna tillbaka den, när de öppnade idag kl 8.30. Men det gick bra, eftersom pappa och mamma levde om imorse när pappa skulle till jobbet, och mamma for idag till Umeå.
På skeria stannade jag kvar, Jeanette kom dit och skulle läsa den boken som jag läste i helgen, och jag började läsa den boken som hon har läst.

Sedan idag kl 13, var jag på en arbetsintervju för äldreomsorgen, så jag hoppas att jag får sommarjobb.

Inga kommentarer: