tisdag 12 januari 2010

12 Januari

Idag började morgonen med att pappa kommer in kl 6 och säger att jag har försovit mig. Sprang upp på toan och klädde mig sedan, medans packade mamma maten i påsen och gjorde mackor till mig. Sprang till bussen, visste inte om jag skulle hinna med den eller inte, men när jag kom till busskuren var det en annan som också stod där, då visste jag att jag inte hade missat den. Efter någon minut kom bussen, och hann även med bussen från stan till Umeå.

Kom till skolan vid halv 9 och vi började inte redovisa förrän kl 9.45. Så jag hade hunnit duscha som jag tänkt och åkt med 7 bussen istället, eftersom jag hade gjort allting klart igår.
Hela dagen har det varit redovisningar, och jag var den sista som skulle redovisa kl 15. Kändes jobbigt att vara på skolan idag, har nämligen blivit förkyld, så hela dagen har jag gått och nyst och snorat.
Efter vi var klara med redovisningarna pratade vi inför imorgon, vernissage, vi bestämde att alla ska betala en slant för att köpa dricka och tilltugg och bjuda imorgon kväll på vernissagen. Så imorgon när jag har lämnat mina grejer till byggruppen, ska jag fara och köpa det.

Men imorgon får jag i alla fall sovmorgon, behöver inte vara på skolan förrän vid 2, vi har vernissage mellan kl 19-21. Om jag hinner har jag tänkt åka ner och se på vävdesigns utställning, som de har på ett kafé vid SF bio i Umeå, annars far jag dit på torsdag.

På torsdag har vi även utställning på skolan, men då mellan kl 9-16. Efter det plockar vi bort allt, och även på dagen städa i klassrummen. Efter det har vi en avslutning med klassen, vi ska alla gå och äta middag tillsammans på en restaurang Och på fredag har vi en utvärdering, och sedan är kursen slut.

Inga kommentarer: