söndag 9 augusti 2009

Semester resa

I tisdag for vi med husvagnen, första stoppet var i Umeå på Nolia. Men det var som inget, nolia är mycket bättre i Piteå tycker jag. Efter att vi haft gått klart for vi och körde vidare. Första natten sov vi på en liten camping som är just innan Höga kustenbron.

På onsdagen for vi och körde till sundsvall, vart en hel eftermiddag på Birsta området så vi bestämde att vi stannar och sover i sundsvall.

Torsdagen så åkte vi in till centrum i sundsvall, där vi gick en stund på stan. Vi körde vidare på eftermiddagen till Hudiksvall. Men innan det så stannade vi i Gnarp på en tygaffär, köpte två tyg bitar. Jag har tänkt av det ena tyget sy en datorväska som passar till min dator.

Fredagen bestämde vi att vi sover en natt till i Hudiksvall, så vi for in till centrum och gick på stan.

Igår, lördag, for vi vidare mot Uppsala. När vi kom hit till Uppsala vid kl 16 fick jag skjuts till Paula, som har gått i min klass och flyttade hit i måndags. Jag fick se hennes studentrum och hennes studentkorridor, vi gick upp på taket för att se hennes utsikt och sedan gick vi på Ica för att köpa en glass. Kom tillbaka till husvagnen efter 22.

Idag har vi varit på Bauhouse, Biltema och Ikea. På Ikea köpte jag två lådor, en ram, liten pajform och en liten lampa som jag ska ha i min garderob. Efter det for vi in till centrum och gick, tyvär hade affärerna redan stängt men vi gick runt och kollade. Vi var bl.a. in och kollade i Uppsala Domkyrka.

Inga kommentarer: