söndag 4 november 2007

Golv

I igår (lördag), for mamma till Piteå för att sy med hennes vänner.
Jag och pappa skulle fara och köpa golv. Men eftersom pappa hade jobbat natt så sov han lite längre. När vi hade fikat frukost vid 11 så for vi till stan.
När vi hade köpt allt skulle pappa fara tvärt och kolla på innebandy. Sedan när vi var på väg hem ringde jag till morfar och sa att han kunde komma vid kl.13. När jag kommer hem så äter jag lunch, och samtidigt hör jag att pappa pratar med någon. Så då tror jag att morfar hade kommit men då var det min morbror som kom för att kolla hur det gick för oss. Det hela slutade med att han la golvet, pappa kapade och morfar stog/satt och kollade på. Men det var i alla fall bra att han kom annars hade det aldrig gått så fort. Det tog ungefär 2 timmar. Sedan kom även Erica, Foppa och mina kusiner

På kvällen skulle pappa fara på hockey, för att sedan fara ut på krogen.
Jag brukar alltid vara vaken tills mina föräldrar kommer hem. Men igår var jag så trött så jag gick och la mig vi halv 1. Innan jag la mig så låste jag alla dörrar.
När pappa kom hem just efter kl.2 så var alla dörrar låsta och han hade ingen nyckel hem med sig. Så då knakade han på fönstret och väckte mig så att jag öppnar dörren. Blev ganska sur på han då, och sedan kunde jag inte somna efter jag hade lagt mig igen.

Idag har vi sett en film på TV, ätit och sedan har jag gått en promenad. Senare nu i afton kom min mamma hem igen. Nu ska jag se lite TV och sedan gå och lägga mig för imorgon är det skola igen.

Ha det så bra.

Inga kommentarer: