tisdag 27 november 2007

Död

Nu har min pappa avlivat kaninen. Efter flera års hotande så gjorde han det i söndags. Kaninen vart 11 år gamal.

Igår var jag och mamma upp till Ikea i haparanda. Jag köpte en julklapp till min pappa, vita lådor, ljus och brika. Mamma köpte även en julklapp till mig( jag vet vad det är), och julklapp till min ena kusin. Vi köpte även en stol och två lådor till mina kusiners familj.

Men innan vi var på Ikea, var vi in en sväng på Lantlifs butik,My Home. Jag och mamma tyckte det intev ar något speciellt. Vart faktiskt lite besviken, fanns nästan inga saker, lite tyger. Vi trodde att de skulle ha mycket mer saker och tyger.

Efter vi hade varit på Ikea, for vi även och kickade på butikerna i närheten. Jag köpte ett par skor.

Sedan for vi hemåt, jag övningskörde ett par mil innan Luleå och ända vägen hem. Var lite nervös i början eftersom jag aldrig tidigare har kört i mörker och så långt men det gick bra. Var även nervös förrenar. För när vi körde på vägen upp såg vi renar, men de var mellan kalix och haparanda.
Nu idag så har jag varit i skola och sedan när jag kom hem så gjorde jag skolarbeten.

Innan jag och pappa for på träningen så har han kommit på att vi ska köpa en snöslung eller vi och två grannar till. För det var så jobbigt att skotta i går. Alltså det snöar inge mycket och det går lika bra att skotta för hand. De senaste vintrarna har det nästan inte varit någon snö alls. Både jag och mamma tycker att vi kan lägga de där pengarna på något nödvändigare.
Eller vad tycker ni? Vi har inte ens någon jätte stor uppfart.

På torsdag har vi prov och sen på kvällen har vi innebandy match.

Ha det så bra.

Inga kommentarer: