torsdag 13 september 2007

Hemma

Igår kom jag hem från min fjällvandrings resa :) Det började med ett första stopp på Bolidens museum, sedan körde vi mot Arjeplog, men först var vi upp på Gltis topp och kollade på utsikten. Sedan kl 13 skulle vi vara på Silvermuset i Arjeplog, där stannade vi även och åt lite. Sedan for vi mot Vuoggatjålme. Började gå mot tältplatsen där vi skulle stanna och sova.

Tisdag började med att vi steg upp vid kl.8, åt frukost och började gå mot Jurustugan. Var framme där vi kl 10. Sedan när lärarna kom lite senare och säger att vi ska gå vidare mot MavasBlev en vandring på ca 2-3 mil. Sedan på afton när vi kommer till tältena igen så börjar det snöa, lärana provade att ringa till våran busschafför för att höra om bussen skulle kunna komma och hämta oss lite tidigare. Men då har mobilnättet pajat :( så klart ska det inte fungera just när man verkligen vill att det ska fungera. Men dom fick till slut tag på busschaffören och det bestämdes att han skulle komma och hämta oss kl 7.30 nästa morgon =)

Onsdag började med att vi steg upp kl 5.30 packade ihop alla grejor, börja gå ner mot vägen där bussen ska komma och hämta oss :) Kan säga att det var väldigt skönt att sätta sig i en varm buss. Vi kom till Skellefteå vid 12 tiden. Egentligen var det meningen att vi skulle komma hem vid kl 19.