måndag 9 maj 2011

9 Maj

Idag har jag på förmiddagen varit på skolan, och sedan kom mamma till Umeå. Så vi har varit och ätit lunch tillsammans och sedan har vi gått på stan. Köpte lite virkgarn idag, så efter att skolan nu har slutat den 1 Juni, så kan jag börja göra eget som jag vill göra och när jag har tid.  Men eftersom det här är sista terminen där jag är textilstudent ( = man får rabatt på symaskiner) så har jag varit och provsytt maskiner idag. Har länge funderat på att passa på att köpa en ny symaskin, eftersom vi har en väldigt bra rabatt. Men jag har inte bestämt mig för någon, utan jag får fundera ett tag till.

Det jag håller på med i skolan nu är att lära mig att knyppla och nålbindning, och vi skall även skriva en vetenskaplig rapport till det här sista momentet. Vi kommer att avsluta med en utställning en dag, och sedan skall klassen redovisa sina arbeten för varandra två dagar. Så lämpligt till Kristi Himmelsfärdsdag börjar mitt sommarlov.

Inga kommentarer: