söndag 31 oktober 2010

Helgen

I helgen har jag jobbat på hemtjänsten, lördag 7-17, och idag har jag haft jobbat delad tur, 7-12 + 16.30-21-30. Igår efter jobbet kände jag att jag höll på att bli sjuk, hade haft ont i halsen hela dagen, och idag har jag haft frossa hela dagen. 

Idag när jag var hem på mina timmar, så satt jag och knöt klart den andra sidan på pläden. För vi skall imorgon ställa ut de grejer vi har vävt, för till vecken kommer det lärare på skolan som har fortbildning. Och då ville vår lärare att vi skulle ställa ut det.

Nu har vi påbörjat ett nytt moment i skolan, kroppen heter det, och vi ska under de här 4 veckorna sy 3 plagg. Men det första plagget skall vara klart redan på torsdag, och då skall man ha sytt en skjorta eller blus. I helgen har jag haft klippt ut mönstret, och imorgon skall jag på skola klippa ut delarna och sen får jag se vad jag hinner.

Inga kommentarer: