torsdag 4 februari 2010

4 Februari

Veckan har gått väldigt fort, har varit på skolan alla dagar förrutom idag, då vi har självstudier.
Dels beror det på att vi i veckan har haft lektioner på eftermiddagen, så man har kommit hem senare, och inte hunnit göra lika mycket som när man har lektioner på morgonen.

Igår for mamma och jag till Umeå, hon har sin kurs nu från onsdag till fredag. Hon stannade och kommer att sova i Umeå, under tiden. Hon hade hittat ett billigt boende som skulle bli billigare än att fara fram och tillbaka. Dessutom bor hon med dem från Malmö.

När jag kom hem igår, for jag lika snabbt till stan igen, var bara hem för att hämta bilen och träningskläderna, sedan byte jag bil med pappa och hämtade upp Vickan. Eftersom jag skulle laga middag till mig själv, och vickan skulle stanna i stan tills yogan började, så bestämmde vi att vi skulle äta middag tillsammans på Subway. Och det kan jag säga att det har jag länge längtat efter, dessutom träffade jag Hanna som jobbade sin första dag igår på subway, och tidigare på dagen träffade jag Henke i Umeå när jag skulle gå till studievägledaren.

Idag valde jag att stanna hemma, och det har varit väldigt skönt att vara hemma en hel dag själv, och dessutom fått sova så länge jag ville. Men jag vaknade i alla fall kl 10 när Vickan skickade ett sms. Har även idag letat fram lite papper till skolan, städadat på mitt rum, ej dammtorkat men det hoppas jag blir någon annan dag, och även dammsugit hela huset.

Förra veckan fick vi hem våra mattor som vi beställde från Ellos innan jul, men vi ska skicka tillbaka dem. För de var inte alls någon snygg färg, i alla fall inte den färg som jag var ute efter. Men idag har jag kollat på Ikeas hemsida, och hittade en matta, men var även och kollade på Rustas hemsida och hittade ett par stycken. Har tidigare kollat på rusta, och hittade en matta där som jag gillade i färgen, en i natur. Men funderar även på om inte svart skulle vara snyggt, de hade flera fina färger till ett bra pris på rusta. Tror jag får fara dit och kolla i helgen vad de har inne.

Inga kommentarer: