torsdag 7 januari 2010

7:e Janurai

Igår kväll började jag att virka på mormors sjal, och så här långt har jag hunnit på den nu.

Idag började även fundera på vilken typ av necessär jag ska sy av mitt tyg som jag har tryckt, och som vi sedan ska ha utställning nästa vecka där vi ska visa våra produkter och arbeten i det sista momentet. Men på måndag måste allt vara klart, för på tisdag har vi redovisning för klassen och lärarna.

Kom på att jag var tvungen att ha något mer tyg än det som jag hade tryckt på, så jag for på Ohlssons tyger och köpte ett tyg som jag hoppas ska passa bra till det jag hade.

Jag hittade även två stycken stuvbitar som de sålde för 5:- styck, köpte två stycken och det gråa tyget fundera jag på att sy ett fodral som skydd till pocket böcker när jag läser dem.

Mamma och jag har ikväll även varit och tränat skivstång för första gången det här året, det var jobbigt att börja om och även att lära sig ett nytt skivstångspass. Eftersom Lillemor har ändrat hela sitt pass. Även Erica följde med oss och tränade idag, och på söndag far vi igen och då följer även pappa med oss.

Inga kommentarer: