söndag 3 januari 2010

3:e Januari

Någon dag innan jul följde jag med mormor till en av hennes grannar som är glaskonstnär. Jag skulle få välja en ängel, eftersom mormor gav bort min ängel när hon for till sorselegården. Det fick hon gärna göra för jag var inte så förtjust i den, den var mörkblå och det gillar jag inte så mycket.



Men ialla fall när vi var där och såg på hennes grejer, hon har jätte mycket fina saker som hon har gjort. Fanns några änglar som var vita och klara, men jag fastnade för en blommgrej som hon hade hängandes. Mormor köpte ett halssmycke och en ljuslyckta. Nästa gång jag är till henne ska jag köpa en ängel.

Och när vi kom till stugan fick jag även granljuslycktan, eftersom hon hade köpt en ny som hon tyckte var snyggare och hon sa att hon inte hade plats för den.

Inga kommentarer: