tisdag 18 november 2008

Tal

Idag hade jag mitt muntliga nationella prov, nämligen ett tal som man skulle ha inför klassen i 5 minuter. Får se senare vad jag fick för betyg.

Men jag har även under helgen hunnit läsa ut boken Mina drömmars stad, en bok som alla i klassen skulle läsa till ämnet historia. Vi ska ha haft läst ut den innan nu på torsdag, men eftersom vi har ganska mycket i skolan och även prov så var jag tvungen att läsa ut den tidigare (i söndags) . På torsdags lektion ska få ha någon typ av skriftligt förhör om boken.

Imorgon har vi ett prov på olika författare från 1800-talet och om en pjäs som vi såg typ för en månad sedan. Och till sist har vi ett kemi prov på fredag, och efter den ska vi ha en extra lektion i biologi så att vi inte får ett så långt håll.

Inga kommentarer: