tisdag 24 juni 2008

Uppdatering

I lördags när jag kom till Malin fick jag veta att hon hade stukat foten rejält, så vi satt inne och pratade och såg en film och fotboll. Filmen vi såg var P.S. I LOVE YOU, som var jätte bra. Har nämligen nyligen läst boken också men efter att ha sett filmen tyckte jag att boken var betydligt bättre.

Igår var min första dag på jobbet och jag jobbade idag förmiddag. När jag kom dit så skulle jag kontakta Stina och av henne fick jag ett eget skåp och kläder. Vi satt och pratade lite om hur det fungerar på sjukhus och denna avdelning.
Jag hamnade i det blåa arbetslaget, så igår var det Jenny och Siw som jag fick vara med. Jag fick hjälpa till att skjutsa runt alla patienter när det ska till matsalen och ner till Röntgen, hjälpa till när de ska till toaletten och andra saker. Fick även se på när Jenny tog bort stygn på en av tanterna.

Idag har jag jobbat med Siw, samma som igår, och Louise på förmiddagen, sedan på eftermiddagen slutade de och då började Elene och Marita.
När Elene och Marita började fick jag sitta med och höra på rapporten som började kl 14 till kl 15. Sedan efter den fick jag följa med dem när de gick sin lilla "rond".

Idag när tysken for hem så bjöd han oss på fika (vi fick pengar att köpa fika till), så Stina gick och köpte jordgubbar, tårtbottnar och grädde och så fick vi Jordgubbstårtan till kl. 14 fikat. Tårtan var JÄTTE god så den ska vi göra hemma någon dag.

Nu börjar det gå lättare än tidigar, man har börjat hitta och kunna namnen på de som ligger på "våra" rum och även personalen. Börjar också lära mig när man ska ha handskar på sig och hur ofta man ska tvätta med sprit.
Fick även idag en lapp där det står namnen på alla patienter som vi har hand om och vad de har för behandling.

Nu ska jag gå och fika och sedan lägga mig, börjar nämligen kl 8 imorgon bitti.
När Siw och jag var ner till akuten för att lämna tillbaka en säng fick jag se en rönken bild på ett akutfall som hade kommit in idag.

Inga kommentarer: