söndag 30 september 2007

Handlat

Igår var mamma, mormor och jag i Piteå Vi hade väldigt trevligt. Var och kollade på olika affärer, kollade även in nya gallerian. Jag köpte ett par skor från Wedins, en lila basker och ett par skinn hanskar. Mamma köpte en väska och ljus och mormor köpte handdukar och små tjafs.
På kvällen var jag ensam hemma, mamma och pappa var borta. Jag såg på TV bl.a. Svensson,Svenssons och Babben. Såg också repriser av olika program.

Idag har jag varit med min kompis Malin, vi såg bl.a. VM-finalen, Brasilien vs Tyskland. Malin och hennes mamma hejade på Brasilien och jag hejade inte på någon speciell. Vi satt även och pratade om olika personer, framtiden och annat.

Egentligen hade jag tänkt vara med vickan men när jag ringde henne vid lunch sa hon att hon hade läxa att göra och att vi skulle höras när vi har ätit middag.
Fick då vi middagstiden ett sms att hon inte hinner vara med mig, för hon hade just börjat med hennes redovisning. Har även tidigare i veckan frågat henne om jag kan vara med henne men hon har hela tiden sagt att hon ska göra läxor.

Nu har jag bestämt mig för att jag inte ska ringa henne, utan om hon vill vara med mig får hon ringa mig!

Nästa helg ska mamma fara bort med Malins mamma, frågade henne om vi kunde vara med varandra nästa lördag. Det skulle gå bra om inte hon hade något med klassen.

Inga kommentarer: